lördag 29 januari 2011

Fri i en by

Igår klev jag upp vid 03-tiden mitt i natten för att åka till Fellingsbro. Jag var i hela fyra städer, varav ett samhälle på en enda dag! Tycker det var helt, helt fantastiskt att få se så himla mycket på en dag av Sverige, även om det tog väldigt mycket energi.


Lugnet liksom la sig sådär lugnt som det bara gör i en nordisk lantskog.

Det var ändå värt att åka alla de milen, när jag bara hade sovit tre timmar på natten.

Stress och all oro liksom försvinner. Kan tänka mig att vi människor är gjorda mer för naturen än vårat stressiga storstäder i världen. Människan är liksom ursprungen ifrån skog,mark och att leva nära vattnet.

Det var stort för en trött stockholmare, även om de i lantbygden nog troligtvis skulle säga helt tvärtom.




Soluppgång utanför Lindesberg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar